نحوه اجرای Sonar
نوشته شده توسط : افتخاری


‫‫SonarQube یک ابزار تحیل ابزار سئو   کد متن گشوده بدون پول میباشد که تجهیزات شگفت انگیزی برای کشف باگ و بهبود ساختار کد ارائه می نماید.


گهگاه غفلت از امکاناتی که در دسترس آدم بوده اند، موجب حسرت عمیق ایشان می‌گردد. در‌صورتی‌که از ابزارهای بررسی و چک اتومات کد به کارگیری نمیکنید چنین حسرتی درانتظار شماست.این ابزارها می‌توانند پیاله دوران کوتاهی کل کدهای پروژه شما‌را محاسبه کرده و باگهای ریز و درشتی را استخراج کند. ابزارهایی همانند PMD، CPD، Checkstyle و FindBugs از معروفترین تحلیلگرهای متن نرم‌افزار های جاوا به شمار میروند.

ابزار SonarQube (که ما آن را اختصاراً Sonar می‌نامیم) نیز یک ابزار متن گشوده و بدون‌پول برای ارزیابی کیفیت متن نرم‌افزار‌ها (Static Code Analysis) میباشد. Sonar تیم‌ای از ابزارهای چک کد مانند PMD ، CPD ، CheckStyle و FindBugs را در در دل خویش یکدست ساخته و ابزارهای دیگری مانند Squid را نیز به آن ها افزوده میباشد. علاوه بر این، Sonar دارنده یک سرور، واسط اینترنت، دیتابیس و امکان اتصال به ابزارهای دیگر (مانند Jenkins) میباشد که جمعاً آن را نسبت به بقیه ابزارهای این حوزه متمایز میکند.

طرز اجرای Sonar
برای آنکه Sonar را روی پروژه خویش اجرا و با به کار گیری از آن متن اپ های مجموعه خویش را تحلیل نمائید روشهای گوناگون وجود دارااست. برای مثال می‌توانید از افزونه Eclipse یا این که افزونه Maven استعمال فرمایید. در شرایطی که بخواهید Sonar را روی دستگاه خویش اجرا نمایید اما گزارشات آن به سرور منتقل نشود میتوانید از مد DryRun به کار گیری فرمایید.

در شرایطی‌که از ابزارهای Continuous Intergration همانند Jenkins استعمال می‌کنید می‌توانید اجرای Sonar را به عهده آن بگذارید. در‌این‌صورت با هر Commit برنامه نویس ها چک کد شکل میگیرد و در شکل تشخیص باگ فورا اعضای گروه با خبر می گردند.





:: برچسب‌ها: ابزار سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: